reklama

Mailovanie so šéfom

Pri osobnej komunikácii vnímame dôležité signály cez reč tela, tempo reči, intenzitu hlasu a intonáciu, čo je v konečnom dôsledku viac, ako vyjadríme samotnými slovami. Aj experti na komunikáciu sa prikláňajú k názoru, že najdôležitejšie v komunikácii je “počuť, čo nie je povedané”. V emaili sa nám tieto mimojazykové prvky strácajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Vo väčšine firiem je dnes email bežnou formou komunikácie. Výhody, ktoré tento spôsob komunikácie prináša, ocenili veľmi rýchlo aj manažéri. Preto nie ste výnimkou, ak s vlastným šéfom celé dni neprehovoríte ani mäkké “fň” a všetky potrebné záležitosti diskutujete cez mail.Mailovanie s mojim šéfom, mi do istej miery, celkom vyhovovalo. Bola som si vedomá výhod, ktoré pre mňa z tejto neosobnej komunikácie vyplývali. Určite mi mnohí dáte za pravdu, že je príjemnejšie nájsť si v inboxe šéfov ranný mail, ako sa hneď zrána potiť v zasadačke, vnímať šéfov zvýšený tón a súčasne sústredene upínať pohľady kdekade, len mimo jeho nervóznu tvár. Emailová komunikácia, má ale aj svoje slabé stránky. Mne osobne prekážal štýl jeho mailov. Považoval za zbytočné začínať ich pozdravom či nebodaj oslovením, išiel rovno k veci. Miesto v závere, kde v spôsobnejších mailoch zvyčajne býva krátky pozdrav s podpisom, bolo vždy prázdne. (teraz mi ale napadá, čo ak mal iba blbý zvyk písať úvod a záver neviditeľnou bielou farbou?)Často sa mu stávalo, že niečo napísal istým spôsobom a pritom to myslel celkom ináč.Jediné čo som však ja od neho v danej chvíli mala k dispozícii, boli strohé slová s jasným významom. Nemohla som ani len tušiť, že tak ako to napísal, to vlastne vôbec nemyslel. Žiaľ, v tom čase sa už moja nálada (podotýkam, že úplne zbytočne), pohybovala pod bodom mrazu.Z jeho pohľadu však išlo o rýchlu a efektívnu komunikáciu, ktorá mu ušetrila veľa času.V záujme predísť nedorozumeniam, by sme si my, všetci “mailisti”, mali najprv poskladať myšlienky v hlave, “naklepať” ich do počítača a ešte predtým ako klikneme “Odoslať”, zvážiť, či naše slová interpretujú presne to, čo nimi chceme povedať.

Ivona Czikková

Ivona Czikková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka masmediálnej komunikácie, žijúca striedavo na Slovensku a vo Francúzsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu