reklama

Moja (nespoznaná) tvár vo svete

Je nás tu veľa. Myslím nás, ktorí uverejňujeme svoje články na http://blog.sme.sk z cudziny. Kvalitu a úspešnosť príspevkov zahraničných blogerov dokazujú okrem vysokej čítanosti aj veľmi zaujímavé diskusie k článkom. Nechcem však teraz chváliť túto ich spoločnú črtu (ktorá je samozrejme celkom náhodná). Zaujalo ma niečo celkom iné ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Pri čítaní textov spomínanej skupinky prispievateľov, mám dojem, akoby autori naozaj našli samých seba, boli vyrovnaní a pohodlne zžití so systémom v krajinách, ktoré im sú, či už trvalým alebo prechodným, bydliskom. Žiaľ, akokoľvek sa snažím (a verte mi, pre vyrovnanosť a spokojnosť na duši som ochotná vynaložit obrovské úsilie), s podobnými pocitmi sa medzi nich (zatiaľ ?) nemôžem zaradiť.Žila som dva roky v zahraničí a veľmi dobre si spomínam na rôzne situácie, v ktorých som sama seba nespoznávala. Poviem Vám, bolo ich dosť. A tak som postupne zisťovala, že moja domáca – slovenská tvár, je v mnohom iná ako moja nová – tvár „emigranta“. Na Slovensku sebavedomá, asertívna, vyrovnaná mladá žena a v cudzine ? Žieňa (naozaj nechtiac) budiace pravdepodobne dojem „tichej, sivej, ustráchanej myšky“. Viem, že práve v cudzine potrebujem byť taká, aká som vždy bola na Slovensku. Ale nedarí sa mi to. Bežné, každodenné situácie sú sprevádzané obrovským napätím, vnútornou neistotou - nepokojom. Obrazne povedané, pri každom kroku sa kdesi v podvedomí obávam, že sa pod mojimi nohami prepadne zem. V súčasnosti zo „zrútenia zeme“ upodozrievam Paríž. Pritom, nádherné mesto, príjemná atmosféra, ale to zvláštne napätie je neustále vo mne a ja nenachádzam účinný spôsob jeho uvoľnenia.Možno je to len môj skreslený obraz o životnej rovnováhe a optimizme blogerov, ktorých články na mňa pôsobia veľmi spokojným a uvoľneným dojmom.Ak je môj dojem náhodou správny, Vy, ktorí naozaj v zahraničí nebojujete s podobným problémom ako ja, napíšte mi Váš názor, ako byť aj v cudzine sama sebou, teda byť taká, aká viem, že som.

Ivona Czikková

Ivona Czikková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka masmediálnej komunikácie, žijúca striedavo na Slovensku a vo Francúzsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu