reklama

Najdôležitejšia časť nášho tela ...

Pred pár dňami sme s mojou maminou mali opäť jeden príjemný večer. Vždy keď sa doma zídeme, v príjemnej atmosfére si veselo „štebotáme“ o všetkom čím v živote prechádzame, teda o veciach milých i menej milých. Tentokrát sme spoločne spomínali na obdobie keď som bola jej malou dcérkou (hoci mamina ani nemusela spomínať, keďže ma tak vníma dodnes). Mamka sa ma spýtala, či si ešte pamätám slovnú „hru“, ktorú so mnou hrávala a, ktorá, ako sa nakoniec ukázalo, hrou vôbec nebola. A tak sme začali spolu premýšľať, ako to vlastne bolo ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Spomínam si, že mamina sa ma veľmi často pýtala, či viem, ktorá časť ľudského tela je najdôležitejšia. Keď sa ma to opýtala prvýkrát, bola som ešte veľmi malá. Vtedy som si myslela, že pre ľudí je najdôležitejšie vnímať zvuk a tak som s natešenou detskou dušičkou vykríkla: „Uši!“ Svojou reakciou ma sklamala - jej argumentom bolo, že na svete je veľa ľudí, ktorí sú hluchí a teda by nebolo spravodlivé, aby toľko ľudí postrádalo funkciu najdôležitejšej časti tela.O niekoľko mesiacov mi položila presne tú istú otázku znova. Tentokrát bol môj tip: „Oči“. Pozrela sa na mňa, pokývala hlavou a povedala: „Si veľmi šikovná, ale nie sú to oči. Je veľa ľudí, ktorí sú slepí.“Pár rokov sme našu hru nevyťahovali na povrch...Neskôr, keď som už trošku podrástla, dobehla som za mamkou a pripomenula jej, že vlastne stále nepoznám správnu odpoveď na jej otázku z minulosti. Pozrela sa na mňa, (určite poznáte ten pohľad, ktorý vie dieťaťu venovať iba jeho matka), na tvári sa jej zjavil milý úsmev a začala rozprávať: „Dievčatko moje, pamätaj si, najdôležitejšou časťou ľudského tela je rameno. Má silu i potenciál podržať okrem Tvojej hlavy aj hlavu milovanej osoby. Všetci občas potrebujeme rameno, na ktorom by sme sa mohli vyplakať a preto buď v každej chvíli pripravená pomôcť, ak to bude niekto potrebovať. Verím a prajem Ti, aby si v živote našla čo najviac ľudí, ktorí v prípade potreby, ponúknu svoje rameno práve Tebe.“Viem, že táto „hra“ nie je našou hrou, nie je originálna a možno ste o nej už mnohí aj počuli. Ja som však veľmi šťastná, že sa k nej dostala moja mamina a aj takýmto zaujímavým spôsobom ma viedla k poznaniu, že ľudia si majú pomáhať a byť tu jeden pre druhého aj v neľahkých chvíľach ..Dnes keď už nevnímam svet iba sprostredkovane cez rodičov, nedalo mi to a náš rozhovor som ukončila mojim argumentom: „Mami vieš, myslím si, že ani rameno nie je najdôležitejšou časťou nášho tela. Na svete je predsa veľmi veľa ľudí, ktorí rameno nemajú.“(ba dokonca ani chrbtovú kosť!)Ktorú časť tela pokladáte za najdôležitejšiu práve Vy ? Aké sú Vaše skúsenosti, stretávate viac ľudí „s ramenom“ či „bez ramena“ ?

Ivona Czikková

Ivona Czikková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študentka masmediálnej komunikácie, žijúca striedavo na Slovensku a vo Francúzsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu